5 lis 2015

DIY: moodboard

     Wybaczcie, ale nie potrafię pisać regularnie na żądanie Piszę kiedy chcę, kiedy mam czas, kiedy najdzie mnie wena. To zbrodnia - bloger, który nie jest regularny i systematyczny w publikacjach. Tak więc jestem winna.

       Właściwie to dzisiaj będzie trochę lekko i może też inspirująco. Słyszeliście o czymś takim jak moodboard? Dla tych, którzy nie są w temacie to powiem, że to tzw "tablica z inspiracjami". 
Możecie ją wykorzystać w dowolnym celu. Czy to dla wizualizacji swoich marzeń, zbioru inspirujących Was zdjęć.
      Na tym jednak zabawa się nie kończy bo moodboard może przybierać różne formy. Od klasycznej tablicy korkowej ( jak w moim przypadku), poprzez tablicę magnetyczną, aż do (nawet) wykorzystania całej ściany w pomieszczeniu. Ja poszłam w klasykę i wykonałam swoją tablicę w formie korkowej. Lekko ją przerobiłam, żeby nadać jej spersonalizowanego wyglądu, ale nie były to wielkie i radykalne zmiany.

Czego będziemy potrzebować? 
  • nożyczek
  • washitapes lub taśmy dekoracyjnej
  • pinezek
  • wycinków z gazet

Krok 1:
Przygotuj sobie wybrany wzór taśmy i przyklej go po przekątnej od jednego rogu do drugiego ( jak wyżej).

Jeśli fragmenty taśmy będą ci odstawać w rogach, po prostu je przytnij maksymalnie na tyle, na ile jest to możliwe.

Następny pasek taśmy (2) przykleiłam wzdłuż tablicy. Jednak możesz dostrzec, że nie jest on ułożony tak by dzielił ją na dwie równe części, co jest celowym zabiegiem. Chodzi o to, żeby tablica była nietypowo wykonana. 
Trzeci fragment taśmy (3) również przykleiłam po przekątnej, jednak tylko do połowy tablicy. Wszystkie fragmenty taśmy spotykają się w jednym miejscu. 

Krok2:
Przygotuj pinezki, wycinki z gazet, zdjęcia i wszystko co chcesz umieścić na swojej tablicy. W moim przypadku były to zdjęcia, które wywoływałam, wycinki z gazet będące moją inspiracją, projekty biżuterii nad którymi pracuję, a nawet słuchawki, które zawsze przydaje się mieć na wierzchu. 

Krok 3:
Zostało już tylko zawieszenie końcowego efektu na ścianie( oczywiście jeszcze tego nie zrobiłam ).














Moodboard to dobry motywator w dążeniu do celu. Przypomni Wam o marzeniach, celach i planach na przyszłość. Kreować ją możecie na róże sposoby. Ten był tylko propozycją. Chętnie zobaczę Wasze tablice inspiracji i poznam co jeszcze byście tu zaproponowali :) 

Uwaga ogłoszenie!
Poszukuję osoby, która zajmuje się grafiką i wykona mi nagłówek na bloga. Pomysł jest konkretny i dość nietypowy. Projekt "na brudno" rozrysuję sama. Nie musi to być profesjonalny grafik. Jednak chciałabym by była to osoba, która zna się na tym co robi. Propozycje możecie wysyłać mi na maila: oliwia.bas@gmail.com. W tytule wpisujcie "layout".  Warunki współpracy i więcej szczegółów napiszę tylko zainteresowanym osobom. Od razu napisze, że potrzebuję kogoś, kto będzie potrafił wykonać grafikę podobną do zdjęcia poniżej:







3 komentarze:

  1. Bardzo ładna wyszła ta Twoja ! <3

    www.kiercia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna taka tablica, niestety na moich ścianach nie ma już miejsca na takie bajery. :D Aczkolwiek nam moim biurkiem od zawsze wisi multum rzeczy, z grubsza właśnie przypominających taką tablicę. :D
    A na grafice niestety się nie znam.

    OdpowiedzUsuń

Nie toleruję spamu. Nie uznaję obserwacji za obserwację! Szanujmy czyjąś przestrzeń i nie śmiećmy w czyimś "ogródku":)