2 lut 2012

Beata Pawlikowska "w dżungli życia"

   Czy słyszeliście kiedyś o książce pt. "Sekret"? Może zdarzyło Wam się ją przeczytać? Jeśli tak, to wiecie o co w niej chodzi, jeśli nie to zapraszam do lektury. Ale czemu napomknęłam o tej książce? Otóż ten wyjątkowy motywator jest dla wielu księgą szczęścia, poradnikiem na to jak sprawić by jego życie było lepsze pod każdym względem. Osobiście jestem osobą, która lubi sięgać po tego typu książki. Ale nie o tym chcę pisać.
Już jakiś czas temu, kiedy to stałam się wielbicielką kawy Douwe Egberts zostałam zafascynowana osobą Beaty Pawlikowskiej. Co jedno ma do drugiego? Beata pisze pamiętniki z podróży, które umieszczane są na oficjalnej stronie kawy. Jednak to nie zmienia faktu, że nigdy jakoś nie byłam fanką książek o tematyce podróżniczej. Ale byłam ciekawa jej dzieł literackich. Tak jest zawsze w moim życiu, że gdy czegoś chcę, z czasem to pojawia się w nim. Tym razem chodzi tu o jedną z książek Beaty pt. „W dżungli życia”. Jak dla mnie książka mogłaby być kontynuacją „Sekretu”. Oparta jest na życiowych doświadczeniach autorki. Opisuje w niej nie tyle co swoje osiągnięcia, ale etapy, które pomogły jej krok po kroku dążyć do marzeń i zorganizowania życia w sposób harmonijny. Wypełniona jest radami, z których wielu z nas mogłoby skorzystać. Mało tego pobudziła moją wyobraźnie i myślę, że Waszą też by pobudziła. Stała się dla mnie baterią, która napędza mnie do działania i korzystania z przytoczonych przez nią sposobów na rozwijanie siebie, swojej osobowości i talentów. 
(książka wypełniona jest także zdjęciami z podróży oraz obrazkami autorstwa Beaty)

"...najważniejsze co mam do zrobienia, to zorganizowanie własnego życia. Zastanowienie się czego pragnę, o czy marzę, czego potrzebuję - a potem znalezienie sposobu, żeby to zrealizować"

"Zrozumiałam, że pretensje i oczekiwania mogę mieć tylko w stosunku do siebie."

    Porusza w niej także swoją trudną przeszłość. Pokazuje drogę, którą dążyła do tego, co posiada teraz. Opisuje to co jej w tym pomogło. Książka zawiera także jej opowiadania lub ich fragmenty, które pozwalają nawet osobie, która nigdy nie sięgnęła po jej lekturę - przybliżyć czytelnikowi nieco jej dzieł literackich.
To co możecie w niej znaleźć to także poruszane tematy tabu, takie jak alkoholizm, narkomania, bulimia czy anoreksja, o których pisze otwarcie oraz ukazuje ich skutki. Książka ta jest odpowiedzią Beaty na listy od czytelników, którzy niejednokrotnie zwracali się do niej po rady w sprawach tak na prawdę trudnych i być może pomogła im nieco zidentyfikować się ze sobą, a także wskazać im właściwy kierunek do wybrnięcia z kłopotów.
Na koniec podam jeszcze trochę cytatów, które wygrzebałam z tej książki.
"Bo przecież nie chodzi o to, żeby znaleźć sobie miejsce w kieracie, nałożyć pętle na szyję i do końca życia ciągnąć swój ciężar z mozołem i poświęceniem. Życie chyba powinno być radością, a człowiek powinien być zadowolony z tego kim jest i co robi."

‘’...wybierz to, co jest dla Ciebie najważniejsze i postaw to na pierwszym miejscu wśród wszystkich rzeczy i spraw do załatwienia. Nie daj się porwać spienionemu strumieniowi codziennych zajęć i pilnych oczekiwań innych ludzi. Żyjesz po to, żeby być pełnym i szczęśliwym człowiekiem, który nie cierpi z powodu wiecznej tęsknoty za rzeczami, którym pragnie się poświecić, ale który pod koniec dnia jest zadowolony z efektów swojej pracy i ze swojego życia.”

‘’A sukces to zrealizować siebie, iść konsekwentnie drogą, którą sobie wyznaczyłaś, stawać się coraz lepszą i lepszą. Lecz nie od kogoś innego, kogoś z otoczenia, tylko lepszą od samej siebie.”

„Każdy człowiek ma w sobie jakiś talent, tylko czasem sam o tym nie wie i dlatego nie potrafi go odnaleźć. Szukaj go w sobie.”

„Nie szukaj swoich umiejętności w opinii innych ludzi na twój temat, bo skąd oni mogą wiedzieć jak jest naprawdę? Nie są w stanie zajrzeć do Twojej duszy i stwierdzić co się w niej kryje.Tylko ty sam możesz to zrobić. Szukaj więc w sobie."

Mam ich jeszcze wiele, jednak samo kopiowanie ich tutaj nie ma sensu - po prostu musicie to przeczytać! A jeśli już to zrobiliście piszcie swoje opinie na temat tej książki w komentarzach, które z chęcią przeczytam!

3 komentarze:

  1. superr :)
    U mnie konkurs :) Do wygrania modne rajstopy w panterkę z angielskiego PRIMARK'A - warto kliknąć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie książki i z chęcią bym przeczytała. Takie lektury własnie mają to do siebie, że świetnie motywują do działania i realizowania siebie! ;)
    A cytaty bardzo trafne ;)

    + zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń

Nie toleruję spamu. Nie uznaję obserwacji za obserwację! Szanujmy czyjąś przestrzeń i nie śmiećmy w czyimś "ogródku":)